Hemsidan uppgraderad
Webmaster har nu uppgraderat hemsidan till GeneratePress och senaste PHP 8.1. Har ganska längre avvaktat denna uppgraderingsprocedur då det tar ett antal timmar i anspråk. Men när webhotellet plötsligt börjat … Läs mer
Webmaster har nu uppgraderat hemsidan till GeneratePress och senaste PHP 8.1. Har ganska längre avvaktat denna uppgraderingsprocedur då det tar ett antal timmar i anspråk. Men när webhotellet plötsligt börjat … Läs mer
Jag har knåpat ihop ett litet och enkelt loggverktyg, främst avsett för aktivitetstesterna på VHF/UHF. Man loggar enkelt sina CW/FM/SSB-kontakter som vanligt. Man kan även importera eventuella MGM-kontakter (FT4,FT8) till … Läs mer
Undertecknad besökte Ullared i lördags.Övriga BA-medlemmar på plats var Kenneth/MLH, Marcus/LON, Dennis/DST och Janne/JAA. Utöver årsmötet bjöd dagen på flera intressanta föredrag. Själv tycker jag att EmComm föredraget var spännande. … Läs mer
Då vi märkte att 2 m-repeatern hade tappat effekt och till slut nästan slutade fungera helt, genomförde jag (SA6RAC) tillsammans med Dan (SM6TZL) ett servicebesök på repeatern. Vid kontroll mätte … Läs mer
Idag har sysops bytt repeaterns nätdel samt installerat nytt batteri. Detta 12V AGM på 140Ah bör driva repeatern vid strömavbrott upp till ett dygn, beroende på utnyttjande. Batteriet underhållsladdas från … Läs mer
Under helgen har SAC-SSB avverkats. Drygt 400 kontakter loggades.Silverpeng i klassen! >>> Results SAC SSB 2025 SCANDINAVIA <<<
Första aktivitetskvällen efter nystarten nu på höstkanten. Vi satte upp en verktygstavla i mekrummet samt fixade med projektorn. Efter väl utfört arbete tyckte ordföranden att vi förtjänade grillmat.Bra initiativ där! … Läs mer
Marcus/LON och Jag har idag representerat M.A.R.K. på distriktsmötet på Navets vetenskapscenter.Navet är främst riktad till barn och ungdomar där man kan lära sig tekniska och naturorienterade ämnen genom att … Läs mer