Idag har sysops bytt repeaterns nätdel samt installerat nytt batteri. Detta 12V AGM på 140Ah bör driva repeatern vid strömavbrott upp till ett dygn, beroende på utnyttjande. Batteriet underhållsladdas från repeaterns nätdel, på samma sätt som tidigare. Det svaga brum/surr man hör från repeatern genereras troligtvis från nätdelen till 2m-sändaren.
Så nästa uppdrag blir antagligen att laga eller byta även denna nätdel. RAC/TZL

